Kerstmis in Nieuw Zeeland

25 december 2018 - Coroglen, Nieuw-Zeeland

Kerst is echt anders als het lang licht is, de hele natuur groen, temperaturen rond 20 gr, zeewater heerlijk verfrissend. Niet het kerstgevoel waar ik aan gewend ben. Met het sombere regenweer, kerstliederen, een kerstboom, een alternatieve kerststal en een gezellig kerstdiner lukt het een beetje om in de sfeer te komen. Voordeel is wel dat je niet de hele dag binnen hoeft te zitten, we gaan gewoon de natuur in, droog of niet.

Ik had een foto willen laten zien van Cathedral Cove vanaf de zee. We zijn er naartoe gevaren, een avontuur op zich, maar de pohutukawa’s waren nog niet in de bloei, hele mooie rode bloemen, de natuur loopt achter, de temperaturen zijn nog te laag. Jammer want dat zou een mooi kerstplaatje kunnen zijn. Dat hebben jullie dan nog tegoed.

Komende week ga ik weer met Oege en Willemijn op route naar Northland, boven Auckland, meer een culturele reis, en kan ik waarschijnlijk niet zoveel schrijven.

Ik wens iedereen veel fijne warme feestdagen en een gelukkig nieuwjaar.

1. Nel Kuijper:
    25 december 2018
    Jij ook fijne dagen en een gezond 2019.
  2. Gepke Verduyn, schrijfcafé:
    25 december 2018
    Dag Wilo, bedankt voor je boeiende Nieuw Zeeland verhalen. Alle goeds voor 2019!
    Hartelijke groeten Gepke.
  3. Tineke Mulder:
    25 december 2018
    Ja, Kerst en zomerse temperaturen en weinig donkere dagen. Dan is het zaak om Kerst een andere invulling te geven. Ik wens je mooie dagen toe en geniet van je (klein)kinderen op je volgende tocht.
    Veel liefs,
    Tineke
  4. Anneke:
    25 december 2018
    Hoi Wilo, dank voor je interessante, leuke reisverhalen!

Ik wens je alle goeds voor het jaar 2019!

Hartelijke groet Anneke
  5. Jannie de Schipper:
    26 december 2018
    Ha Wilo, Wat een geweldig interessante vakantie!
    Ik geniet van je verhalen en zie het a.h.w. voor me.
    Heel veel goeds gewenst in het nieuwe jaar
    en blijf gezond! Hartelijke groet!
  6. Corinne:
    26 december 2018
    Wel heel bijzonder! Leuk om zo iets mee te krijgen van je ervaringen! Hele fijne dagen toegewenst.
  7. Yvonne Powers:
    28 december 2018
    Prachtige natuurfoto's, we kunnen meegenieten!
    Kun je mijn neef Paul wat beter op de foto zetten? of is hij foto-schuw?
  8. Tjitske Baartmans:
    29 december 2018
    Dank je wel voor het delen van je verhalen! Geniet er met volle teugen van! Ik wens je een goede jaarwisseling en alle goeds voor een mooi en gezond 2019. Liefs, Tjitske
  9. Jaap:
    30 december 2018
    Wilo, jij ook fijne jaarwisseling en een gelukkig nieuwjaar! Lieve groet, Jaap
  10. Tiny:
    15 januari 2019
    Ha die Wilo, eindelijk gelukt, de vorige uitnodiging zat in de spam, leuk om te lezen hoe je alles ervaart, je huis in Holland staat nog steeds rechts van ons, als we er voor staan tenminste!😉 dus over een poosje niet het linker huis pakken. Lieve groet Jos &Tiny