Schoonheid in de Natuur

17 december 2018 - Coroglen, Nieuw-Zeeland

Nieuw Zeeland wordt door de bewoners vooral bewonderd om haar natuur. De sociale omgeving komt op de tweede plaats. De natuur is ook wonderschoon. In het foto- en videoalbum heb ik foto’s en video’s geplaatst over bijzondere natuurverschijnselen die ik tot nu toe heb meegemaakt. Maar er komt vast nog veel meer. Een ervaring schrijf ik op.

“Mijn tablet doet het nog, die zit aan de lader. Om 5.50 uur schrik mijn bed uit door een enorme blauwe flits met dito knettergeluid, alsof er kortsluiting in mijn kamer was, direct gevolgd door een zeer zware donderslag. Ik dacht echt dat de bliksem was ingeslagen. Vervolgens viel er een tropische regenbui waar je u tegen zegt. Dat alles binnen 2 minuten. Ik stond te trillen op mijn benen. Ben hier maar alleen in huis, Paul is in Auckland. Omdat ik dacht dat er misschien een boom ergens in brand stond ben ik een uur lang opgebleven. De zon kwam al op en ik werd getrakteerd op een mooie regenboog van de overkant van het dal tot hier ongeveer in de tuin. Van de weeromstuit vergeten een foto van te maken.”

Een ode aan de natuur:

Met volle energie wandel ik door een sprookjeslandschap

Ik word verrast door vogels, vergezichten, een beukende rivier

De adembenemende schoonheid wisselt per voetstap

Met zuivere energie wandel ik door een sprookjeslandschap

De cadans in mijn tred roept stilte en rust

Ik voel me steeds meer een met mijn omgeving

Met verrijkte energie wandel ik door een sprookjeslandschap

Ik word verrast door een diepe kloof, sneeuwtop en afwisselende wolkenlucht

1. Nel Kuijper:
    17 december 2018
    Je verveelt je niet zelfs ‘s-nachts gebeurt er van alles.
    Prachtige foto’s.
    Goede Keestdagen en een gezond 2019
  2. Liesbeth:
    17 december 2018
    Ik wens je heel fijne feestdagen, spannend zulk onverwacht onweer. Hoop dat jullie camper straks helemaal op orde is als jullie er weer verder mee gaan.
    Zelf een stapje terug moeten doen. Hoop daar donderdag meer over te horen.

Geniet van al het onverwachte en mooi wat je ten deel valt.
  3. Hennie:
    17 december 2018
    Lieve Wilo, ik kan me zo voorstellen dat je je ineens heel alleen voelt in een ver vreemd land bij zo'n extreem natuurverschijnsel. De andere kant van de schoonheid die je laat zien en beschrijft....Goede kerstvoorbereiding, je eerste kerst bij warmte en tropische regenbuien!